Rozgałęzione i aktywne ? aminokwasy BCAA

Rozgałęzione i aktywne ? aminokwasy BCAATajemniczy skrót BCAA przewija się w różnorodnych planach treningowych. Nic dziwnego, ponieważ aminokwasy rozgałęzione to bardzo ważny element diety każdego kulturysty. Aminokwas to prekursor białka, dlatego w organizmie osoby trenującej jest on szczególnie potrzebny. Aminokwasy rozgałęzione, najczęściej występujące w suplementach to izoleucyna, leucyna oraz walina. W naturalnym środowisku ludzkiego organizmu jest ich około 40% i pełnią istotne role regeneracyjne, wzrostowe i budulcowe. Reasumując ? bez nich mięśniom ciężko będzie nabrać masy i twardości. Dziennie zapotrzebowanie na BCAA to około 3 gramów, zażywanych tuż przed i tuż po treningu na pusty żołądek, co sprzyja ich wchłanianiu. Są pewnego rodzaju mechanizmem energii, na wypadek kiedy mięśniom jej zabraknie. Nie pozwalają na katabolizm, wzmacniają i umożliwiają długi, intensywny trening. BCAA to doskonała forma potreningowej regeneracji. Intensywnie wchłaniające się aminokwasy owocują białkową ochroną w mięśniach, pozwalają im na rozwój, a nam ? na odpoczynek.