Wapń to mięśnie, kości, stawy

Wapń to mięśnie, kości, stawy Każdy dobry sportowiec, który ceni sobie swoje zdrowie i dba o efektywność treningów wie, że prawidłowy dobór składników diety to klucz do sukcesu. Takim istotnym elementem tego, co powinno się znaleźć na liście priorytetów sportowca jest wapń, składnik bardzo istotny, gdyż wpływa na procesy metaboliczne, dobre przewodnictwo nerwowo-mięśniowe oraz krzepliwość krwi. Ponadto każdy niedobór wapnia może prowadzić do poważnych uszczerbków na zdrowiu. Jeśli przepracujemy zanadto swoje mięśnie, następnego dnia możemy odczuwać ich silne bóle, a w skrajnych przypadkach, kiedy zignorujemy te obawy, może wystąpić uszkodzenie mięśni, które skutecznie wyeliminuje nas z treningów. Przyjmowanie Ca w postaci suplementu diety, pomoże w wyrównaniu jego poziomu a także pozytywnie wpłynie na jakość treningów i ich długość, gdyż zwiększy się efektywność mięśni, a także nastąpi zdecydowanie szybka ich odnowa po zakończeniu cyklu ćwiczeń. Zapotrzebowanie na wapń jest różne i zależne od każdego człowieka z osobna, ale powszechnie przyjmuje się, ze dla sportów nie może być niższa 900mg.